Friday, September 01, 2006

mowing
Well. I'm not very fast these days, on my two crutches. So, just arriving in Bankstown, my new workplace, after 90 minutes on buses and trains I was practically dragging my way through a shopping mall, approaching two charity guys in snail-like fashion, thinking 'they better not ask me for money'. One of them was with his back to me, and while I made it past him in lots of little steps, his colleague called out: "Watch it Rod, you're about to be mowed down!"
I laughed so hard, it nearly took me off my crutches. Bless the Aussies and their british humor.


maehen
Also. Ich bin ja nicht so fuerchterlich schnell dieser Tage, auf meinen zwei Kruecken. Komme ich also in Bankstown, meinem neuen Arbeitsdomizil an, nach 90 Minuten Bus- und Zugfahrt, und schlurfe mich so durch das Einkaufszentrum. Im Schleichtempo auf zwei Typen zu, die fuer die Wohlfahrt sammeln, ich denk noch so 'die werden mich ja wohl nicht nach Geld fragen'. Waehrend ich mich hinter dem Ruecken des einen Schrittchen fuer Schrittchen durchrobbe, ruft der andere: "Pass auf, Rod, Du bist grad dabei, niedergemaeht zu werden!"
Ich hab so gelacht, dass es mich fast von den Kruecken gehauen hat. Hach, die Australier und ihr britischer Humor.

No comments: