Tuesday, February 01, 2005

My last leg in Melbourne
Vanessa, my old Manchester companion from Sydney, told me years ago that Melbourne is the 'most European city in Australia', so which better place was there to end my time in Australia, and in a way, prepare me for my return? I've arrived back here last Friday with Pete, who moved into a cute little flat in the northern suburbs. We had a great little party there on the weekend, with friends round the campfire in the garden, lots of home-made music and his landlords toys. Stars of the afternoon were definitely the unicycle, the indo board and the bike with the peculiar joint in the front forks that bucked everybody off who tried to ride it over rough ground. (Pete acquired a pretty gash under the knee-cap, teehee)
I realise that I've met heaps of great people here in the last 10 months and try to say my good-byes more or less personally. There's the family from Queensland, who's just chanced to holiday on Phillip Island, the dangerous truckie from Dubbo, who's planning a trip to Auckland or servas hosts with job opportunities. (Speaking of job opportunities, there's a demand for social welfare workers in Australia...) But I've just had a dream job on a blueberry farm in the snowy mountains. Yum! :)
Oh, and elsewhere I'm working on bringing my luggage back down to 20kg for the next flight. Does that mean there will be no souvenir-buying?? Anyone mind?
Maybe I'll donate some more instead towards Hana's Charity. They've got a new website with recent info from Sri Lanka, s. link list. See you all soon!


Mein letzter Stand in Melbourne
Vanessa, alte Manchester-Gefaehrtin aus Sydney, hat mich ja vor Jahren schon gelehrt, "Melbourne ist die europaeischste Stadt in Australien". Welch besseren Platz haette es also gegeben, meine Zeit hier zu beenden, und mich quasi auf meine Rueckkehr vorzubereiten? Ich bin letzten Freitag wieder hier angekommen mit Pete, der in eine schnuckelige kleine Wohnung im Norden der Stadt eingezogen ist . Wir hatten am Wochenende eine coole kleine Party, mit Freunden um's Lagerfeuer im Garten, jede Menge hausgemachter Musik und dem Spielzeug seiner Vermieter. Stars des Nachmittags: das Einrad, Indo-Board und dieses merkwuerdige Fahrrad mit Gelenk ueber dem Vorderrad, das jeden abwarf, der versuchte, ueber etwas rauheres Terrain zu fahren. (Pete schlug sich aesthetisch ansprechend das Knie auf, hehe)
Ich stelle fest, dass ich ne ganze Menge netter Leute hier kennengelernt habe in den letzten 10 Monaten und versuche, mich mehr oder weniger persoenlich von vielen zu verabschieden. Da ist die Familie aus Queensland, die zufaellig gerade auf Phillip Island Urlaub machten, der gefaehrliche Truckie aus Dubbo, der nen Trip nach Auckland plant oder Servas Hosts, die noch Jobs im Angebot haben... (Apropos, Sozialarbeiter sind auch in Australien Mangelware...) Aber ich hatte gerade einen Traumjob auf ner Blaubeerfarm in den Snowy Mountains. Lecker! :)
Achja, ansonsten arbeite ich dran, mein Gepaeck wieder runter auf 20kg zu bringen, fuer den naechsten Flug. Heisst das, keine Souvenirs mehr kaufen?? Alle einverstanden? Vielleicht spende ich lieber noch was an Hana's Organisation. Die haben jetzt ne Webseite mit aktuellen Infos aus Sri Lanka, s. Linkliste. Bis bald!

No comments: