Tuesday, November 02, 2010

Day 97 in Mae Sot
Half the exams are done and my Thai test went well today (I manage to finish and copy it just in time, but the students still found 4 mistakes, ah well...), it is noticeably cooler in the night now - so much so that we are almost complaining about it already... and I have started to think about earning money again, it's my "November Project". Further projects in this month include the creation of training materials for a health and a drama module, planning and carrying out of those lessons and inviting guest speakers for them, initiating a pet club, organising one literature night and one art's night in the house, inducting the 2 new volunteers from Norway and Japan (the first is arriving the day after tomorrow!) and to see the sights with Pete as much as possible, as he will be leaving me next month *sniff!*.
Oh, I'm also the proud owner of a monthly pool "ticket" as of last Sunday - ticket here means, that I have paid my 10 Euros for the month and that the pool attendant has written my name in his notebook, with a date of when my "ticket" is valid to. As he only has about 10 different customers, he remembers us anyway.

97. Tag in Mae Sot
Die Haelfte der Klausuren ist geschafft und mein Thai-Test heute lief auch gut (ich habe ihn gerade so zu Beginn der Zeit fertig bekommen und kopiert, aber die Schueler haben trotzdem gleich 4 Fehler gefunden... hachja), es hat sich merklich abgekuehlt - so sehr, dass wir uns schon FAST darueber zu beklagen beginnen und ich habe angefangen, mal wieder ueber's Geld verdienen nachzudenken, das ist sozusagen mein "November-Projekt". Weitere Projekte diesen Monat sind, Unterrichtsmaterialien fuer jeweils eine Gesundheits- und Theatereinheit zu schreiben, die Stunden zu planen, durchzufuehren und Gastdozenten dazu einzuladen, einen Haustier-betreuungsclub einzurichten, einen Literatur- und einen Kunstabend pro Woche einzurichten, die beiden neuen Ehrenamtlichen aus Norwegen und Japan einzuarbeiten (der erste kommt uebermorgen an!) und moeglichst viel mit Pete zu unternehmen, der mich ja im Dezember verlaesst. *schnief!*
Oh, und dann bin ich noch seit Sonntag stolze Schwimmbad-"Monatskarten"-Besitzerin! Wobei "Monatskarte" hier so zu verstehen ist, dass ich meine 10 Euro fuer den Monat bezahlt habe und der Schwimmeister meinen Namen in sein Notizbuch geschrieben hat, neben dem Datum bis zu dem meine "Monatskarte" gueltig ist. Aber da er nur ca. 10 verschiedene Kunden hat, kann er sich uns eh merken.

No comments: